Díjazottak: 2016/17

Akikről a hírek szólnak

2019/20 2018/19 2017/18 2016/17 2015/16 2014 2013 2012 2011 2010 2009



Egyre fontosabb az élmény az ügyfélkiszolgálásban

A vásárlói elégedettség növelésével 20-30 százalékos árbevétel-növekedést lehet elérni

A BENU Magyarország Zrt., a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., a Diego Kereskedelmi Kft., a DHL Magyarország Kft. és az Opel Southeast Europe Kft. kapta a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti verseny elismerő díjait. Tavalyi munkájuk alapján három kategóriában – személyes, telefonos és elektronikus - és vállalati méret szerint – kis-, és közép (kkv), valamint nagyvállalat – vizsgálták a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minőségét, immár nyolcadik alkalommal. Idén első alkalommal átadták a Legjobb Élmény Szolgáltató, a Legjobb Családbarát Kiszolgálás és a Legjobb Munkahelyi Csapat címét is.


Címvédés a nagyvállalatoknál 2016-ban a tavalyi győztes BENU Magyarország Zrt., valamint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. végzett az élen személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között. Az Opel Southeast Europe Kft.-t és a BÁV Aukciósház és Záloghitel Zrt.-t előzték meg. A kis- és középvállalatok között a Diego Kereskedelmi Kft. kapta a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” címet, második helyen a KIA Motors Hungary Kft. végzett. Telefonos ügyfélkiszolgálási kategóriában DHL Magyarország Kft., Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és Opel Southeast Europe Kft. sorrend alakult ki. Itt és az elektronikus ügyfélkiszolgálásban nem bontották ketté a kategóriát a vállalati méret szerint. Utóbbiban az Opel Southeast Europe Kft. bizonyult a legjobbnak, a dobogós helyeket a KIA Motors Hungary Kft. és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szerezte meg.

A szolgáltatás élménye Idén első alkalommal öt új díjat is átadtak. A legjobb élményt nyújtó szolgáltató a személyes ügyfélkiszolgálásban a BENU Magyarország Zrt, míg telefonos kategóriában a DHL Magyarország Kft. lett, elektronikusban pedig az Opel Southeast Europe Kft. kapott elismerést. Ez a díj a vállalat saját ügyfeleinek véleményét tükrözi, az kapja, akinek az ügyfélélmény indexe a legmagasabb. A legjobb családbarát kiszolgálást a BENU Magyarország Zrt. nyújtotta, a legjobb munkahelyi csapat címét a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. érdemelte ki. Mindkét díjat a tesztvásárlók tapasztalatai alapján ítélték oda.

Bevételnövekedést hozhat „Az ügyfélkiszolgálási kultúra területén már egy minimális javulás, a vásárlói elégedettség enyhe növekedése 20-30%-os átlagos árbevétel növekedést hoz néhány éven belül. A hazai ügyfélkiszolgálási színvonal javítását küldetésünknek tekintjük, minden évben vannak új indulóink, ebből is látjuk, hogy az egyes iparági szereplők, területtől függetlenül kiemelten kezelik az ügyfélkiszolgálás fejlesztését és az itt kapott eredményeket be tudják építeni jövőbeli stratégiájukba” - hangsúlyozta Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere. „A tapasztalatok szerint egy elégedett vásárló akár 2,5-szer annyit költ egy vállalatnál, mint egy elégedetlen” – mutatott rá Mózes István. „Létrehoztunk egy úgynevezett Kiválóság Indexet, ami azt figyeli, hogy a gazdasági teljesítményhez képest a Kiválóság Program résztvevői milyen teljesítményt nyújtanak évről évre. Látszik, hogy az olló egyre nyílik és a csaknem hét év alatt – amióta vizsgáljuk ezt a mutatót is - a résztvevők teljesítménye százötven százalékkal jobb, mint a gazdaság átlagos teljesítménye” – összegez az ügyvezető.

Javul a kiszolgálás minden területe Az elektronikus ügyintézésben 81 százalékos átlagot mértek tavaly, ez 3 százalékpontos növekedés az előző évhez képest, az ügyfél-elégedettségi index látványosan, 12 százalékponttal 78-ra nőtt, a próbavásárlások során 86%-os volt az elégedettség. A Net Promoter Score (NPS) mutató, amely azt méri, hogy ki milyen szívesen ajánlaná az adott céget ismerőseinek 68 volt. Telefonos ügyintézési kategóriában az összesített 86%-os eredmény, enyhe 1 százalékpontos javulást hozott egy év alatt. A személyes ügyintézéssel a magyarok átlagosan ugyanannyira elégedettek, mint 2015-ban, azaz 86 százalékosan. A próbavásárlások 93 és 92 százalékos eredményt hoztak az előző két kategóriában, az NPS mindkét esetben 73. „Minden évben úgy tapasztaljuk, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlók tapasztalták. Ennek többek között az lehet oka, hogy míg az ügyfélszolgálatokon, az üzletekben dolgozó, ügyfelekkel foglalkozó munkatársak jó szolgáltatást nyújtanak, addig a háttérfolyamatok még kívánnivalót hagynak maguk után” – emelte ki Mózes István.

Több száz próbavásárlás Egy-egy vizsgálat során az adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg az objektív kép kialakítása érdekében. Emellett akár száznál több próbavásárlást is végeznek. Több mint 1500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek az idei díj megítélése előtt a próbavásárlók, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték csaknem 6500 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, és több mint kétszázezer kérdésre adtak választ az értékelés során. Ezek elemzése után alakult ki a végső rangsor

A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj szakmai támogatója a Budapesti Metropolitan Egyetem, a verseny jogi tisztaságát a Taylor Wessing nemzetközi jogi iroda szavatolta.

A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj 2016/2017 évi helyezettei:

Személyes ügyfélkiszolgálás kategória

Nagyvállalatok


Középvállalati méretcsoport


Telefonos ügyfélkiszolgálás kategória


Elektronikus ügyfélkiszolgálás kategória


Legjobb Élmény Szolgáltató


Legjobb Családbarát Kiszolgálás


Legjobb Munkahelyi Csapat:



Legyen az Ön cége is a díjazottak között! Jelentkezzen még ma a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Programba!

Jelentkezés

Vissza a lap tetejére